Weekendje Wenen

Posted: May 21, 2017 in Dagelijks leven

De meesten van jullie weten wel dat ik een trouwe supporter ben van de plaatselijke voetbalclub sc Dynamo. Uit én thuis sta ik voor zover mogelijk langs de lijn. De meeste voetbalclubs vragen geen entreegeld meer voor hun sportieve activiteiten, maar om de clubkas te spekken is er wél vaak de mogelijkheid om lootjes te kopen en in sommige gevallen ook mee te doen met een blinde pool. Ik heb dan ook altijd een los 2 Euromuntstuk in mijn kontzak om lootjes te kopen. Zo ben ik al eens thuisgekomen met een handdoek, met een Edammer kaas, een bier- en een koffiepakket. Erg leuk natuurlijk. Zondag 14 mei. De laatste dag van de competitie, een thuiswedstrijd tegen St Adelbert uit Egmond. Dynamo kan nog tweede worden en Adelbert vecht tegen degradatie. Dus een beetje spanning is er wel. Er is (nog) weinig volk op de been en het zal niet druk worden. Tenslotte is het ook nog eens Moederdag… Bij de dames van de loterijcommissie koop ik een stapeltje lootjes met de nummers 6 t/m 10. In de rust, als de elftallen uithijgen en thee verstrekt krijgen, worden de prijzen getrokken en op een bord geschreven, dat bij de ingang van de kantine staat. Zo kan iedereen zien of hij/zij prijs heeft en na de wedstrijd de gewonnen trofee ophalen in de bestuurskamer. Meestal maak ik na het fluitsignaal dat de eerste helft beëindigt een rondje om het veld en dan kijk ik of het ‘bingo’ is. Zo ook deze zondag. Met mijn handen in mijn zakken kijk ik op het bord en zie tot mijn niet geringe verbazing dat op nummer 7 een “Weekendje Wenen” is gevallen!! Joepie! Dat lijkt me erg leuk. De loterijcommissie heeft zichzelf overtroffen met zo’n prijs, maar ach aan het eind van het seizoen willen ze zich zeker nog even profileren. Het wordt een leuke tweede helft. In mijn gedachten vlieg ik al met Transmaffia naar Oostenrijk en op het veld vallen de doelpunten als rijpe peren uit een boom. We winnen met 6-0 en direct na het laatste fluitsignaal loop ik naar de bestuurskamer. Daar wordt mij een zak uien overhandigd. Inderdaad, een weekendje wenen met een kleine w dus. En aan het gewicht van die zak te voelen kunnen we wel drie máánden janken…

snik…

Nico

Comments
  1. Jeroen Mulder says:

    Leuk paps!

Leave a Reply

